تندِ تند!!!
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 129
بازدید کل : 3342
تعداد مطالب : 111
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ساخت کد موزیک


مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که ظرف 2.5 سال آینده از سمت خود استعفا خواهد کرد.

 

 

کارلوس گون اعلام کرد که تا پایان برنامه پنج ساله اقتصادی نیسان در این شرکت نخواهد ماند. او تاکید کرده که حداکثر تا نیمه نخست اجرای این برنامه در نیسان باقی خواهد ماند.
در همین حال سخنگوی نیسان نیز خبر داد که این شرکت در حال آماده کردن خود برای استعفای آقای گون است.
کارلوس گون از زمانی که مدیریت نیسان را بر عهده گرفت این خودروساز ورشکسته ژاپنی را به یکی از قوی ترین خودروسازان ژاپن و جهان تبدیل کرده است. به گزارش بلومبرگ، در همین حال سخنگوی ژاپن تاکید کرد که استعفای احتمالی گون تاثیری بر فعالیتهای این شرکت نخواهد گذاشت چرا که شرکتهای ژاپنی به صورت علمی اداره شده و متکی به یک فرد نیستند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط P.B

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط P.B

شرکت AMG به مناسبت چهل و پنجمین سال فعالیت در زمینه ی تیونینگ خودرو های مرسدس بنز یک مدل ویژه به نام " Mercedes-Benz SL65 AMG 45th Anniversary Edition " تولید میکند و این مدل فقط بر روی 45 خودرو نصب خواهد شد و شامل تغییرات ظاهری , قسمت های فیبر کربنی در داخل و خارج و تریم داخلی جدید است.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط P.B

شرکت تیونینگ Novitec Rosso پکیج خود برای فراری FF را ارائه کرد.این پکیج شامل تغییرات ظاهری و کمی افزایش عملکرد است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط P.B
مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

 

 

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

 

 

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید...

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.

 

 

بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.

3.jpg

در مرحله زیر، بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه مورد تست و آزمایش قرار میگیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود.

2.jpg

میبینیم که ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند.

4.jpg

این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود!

5.jpg

مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمانگیر و رنج آور است.

6.jpg

این هم از آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتوموبیل.

7.jpg

هر موتوری قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، مورد آزمایش قرار می گیرد. سیستم های ترمز، خود ترمز ها و همچنین سیستم کنترل پایداری هم مورد آزمایش قرار میگیرد.

8.jpg

جالب این که در فرایند طراحی ارگونومی کارگران هم در نظر گرفته می شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده می شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند.

9.jpg

به مراحل پایانی مونتاژ نزدیک می شویم. می بینیم که پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند.

11.jpg

هر خودروی ساخته شده توسط یک راننده حرفه ای به دقت مورد آزمایش قرار می گیرد تا هنگام تحویل به مشتری مشکلی نداشته باشد. دقت کنید که هنگام آزمایش داخل اتومبیل به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می شود تا هیچ آلودگی سبب کثیف شدن داخل خودرو نشود.

12.jpg

و این هم از محصول نهایی. زیباست و برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. برای خریدنش هم باید زحمت بسیار کشید. نگهداری اش هم کار زحمت بری است. پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس...

13.jpg


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط P.B

گالاردو یکی از مدل های شرکت اتومبیل سازی لامبورگینی است که از سال 2003 با مدل های متنوع راهی بازار شده استو بیش از 12.000 مدل از آن ساخته شده است.اما جانشین گلاردو با نام احتمالی کابررا ( Cabrera ) سال آینده معرفی خواهد شد. در یک مصاحبه که مجله ی Car and Driver با استفان وینکلمن ( Stephan Winkelmann ) انجام داده است مدیر عامل لامبورگینی گفته: کابررا دارای ویژگی های گالاردو به ویژه ویژگی های ظاهری خواهد بود.ما همیشه میگوییم طراحی یک تحول نیست بلکه یک انقلاب است.


کابررا یک مرحله ی جدیدی از لامبورگینی است و این خودروی چهار چرخ متحرک دارای یک موتور ارتقا یافته از موتور V10 گالاردو خواهد بود.این موتور 600 اسب بخار قدرت ایجاد خواهد کرد و با یک جعبه دنده ی دو کلاچه ی اتوماتیک جفت خواهد شد.جانشین گالاردو با جعبه دنده ی دستی ارائه نخواهد شد.
وینکلمن همچنین افزود: در تولید گالاردو استفاده ی وسیعی از فیبر کربن به کار نخواهد رفت.بدون استفاده از این ماده ی سبک وزن جانشین گالاردو قیمت چندان زیادی نخواهد داشت اما باز هم سبکتر از گالاردو خواهد بود.
علائه بر این نسل بعدی لامبورگینی توسط گروه اسپرت سازی فولکس واگن ساخته خواهد شد که این پلت فرم در ساخت نسل آینده ی آئودی R8 و اتومبیل های اسپرت پورشه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.گالاردو و R8 فعلی در نقاط زیادی با هم مشترک هستند از جمله شاسی , جعبه دنده و موتور V10.این در حالی است که قطعات نسل آینده ی این دو خودرو 15 الی 20 درصد بیشتر از اتومبیل های فعلی مشترک خواهند بود.
خیلی جالب خواهد بود که ببینیم این خودرو چگونه خواهد بود.اما فقط زمان این را مشخص میکند.پس باید منتظر ماند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

لکسس باز هم در چهارمین سال پیاپی توانست جایزه بهترین خدمات به مشتریان را از نگاه مشتریان از آن خود کند. این پانزدهمین جایزه ایست که لکسس از J.D. Power دریافت می کند.

رضایت مشتریان از محصولات لکسس و خدمات پس از فروش آن سالهاست که تبدیل به یک الگوی دست نیافتنی برای سایر شرکتها شده است. نتایج این تحقیق از نظرسنجی از حدود 84 هزار مشتری و خریدار خودرو صورت گرفته است. در نهایت لکسس با امتیاز 861 از 1000 امتیاز بالاترین مقام را در بین خودروهای لوکس و سایر انواع تولید انبوه از آن خود نمود.
مقام دوم به کادیلاک تعلق گرفت و جاگوار در مکان سوم، آکورا چهارم و پورشه در جای پنجم ایستادند.


جالب اینکه آئودی در بین خودروهای لوکس امتیازی زیر متوسط بدست آورد همانگونه که مرسدس بنز، اینفینیتی، لینکلن، بی ام و، ولوو و لندروور چنین امتیاز ضعیفی را از آن خود کردند!
همچنین این آمار نشان می دهد که مراجعات برای سرویس نسبت به مراجعات برای تعمیر حدود 72 درصد می باشد که در سال گذشته 63 بوده است و این نشان از افزایش کیفیت خودروها دارد. فکر می کنید مقام آخر این جدول اگر در رده بندی کیفی خودروهای داخلی که توسط استاندارد ایران اعلام می شود، شرکت کند، چه مقامی را بدست می آورد؟ خوب یا خیلی خوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

بعضی از دوستان وقتی از آیرودینامیک یک اتومبیل صحبت می کنند ، در درجه ی اول به ظاهر اتومبیل نگاه می کنند و از روی ظاهر نظر می دهند که کدام اتومبیل آیرودینامیک بهتری دارد .

drag coefficient = همان ضریب دینامیک هر اتومبیل هست .
همونطور که از اسمش پیداست "ضریب آیرودینامیک = مقاومت اجسام در مقابل فشار هوا "پس
این عدد هر چه به سمت صفر میل کنه یعنی متحرک مقاومت کمتری از خودش نشون میده و بهتره.
پس Cd هرچه کمتر باشه بهتره .

و از فرمول زیر محاسبه میشه:

Fd= 0.5 * p * v2 *Cd * A

که F به معنای نیروی درگ
p همان چگالی سیال ( که در اینجا هواست )
V سرعت وسیله نقلیه در سیال با چگالی p
A یک مقدار فیزیکی و سایز قسمتی از سطح بادگیر است که هندسی یا غیر هندسی است.
Cd همان ضریب آیرودینامیک است که با Cd Cx یا Cw نمایش داده میشه .
اینجا هم کامل در مورد معادله درگ توضیح داده :
that it is moving through. The equation is attributed to Lord Rayleigh, who originally used in place of (L being some linear dimension). The force on a moving object due to a fluid is:


البته به دلایلی این معادله در حالت عمومی بر حسب نیرو نوشته میشه . اما به راحتی میشه اون رو بر حسب cd نوشت. که همون استا دید دیگه.
که میشه این رابطه :


و اما در آخر هم ضریب آیرودینامیک این ماشین ها رو اعلام می کنم :
تست آیرودینامیک در تونل باد >> GTR 2008

 



نیسان GTR 2011 و 2012 با 0.26Cd
نیسان GTR 2008 با 0.27Cd
و
اونتادور با 0.33Cd
و
فراری 458 با 0.33Cd

این اعداد نشان میدهند که ظاهر اتومبیل هیچ ربطی به بهتر بودن آیرودینامیک نداره .

برای بدست آوردن ضریب آیرودینامیک هر اتومبیل فقط کافیست در گوگل جلوی اسم اتومبیل drag coefficient اضافه کنید و ضریب آیرودینامیک هر کدام را بدست آورید .
این هم چند تا لینک شاید بدرد تون بخوره :

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_equation
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28physics%29_derivations#Derivation
http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0184.shtml

 

گردآوری: GTR-First


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

شرکت تیونینگ FAB Design از برنامه ی خود برای مکلارن MP4-12C در هشتاد و چهارمین نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.این برنامه شامل یک کیت بدنه ی عریض , رینگ های سه تکه ی 20 اینچی ساخت FAB Design , سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضد زنگ با سر اگزوزی های سه تکه و افزایش قدرت تا 680 اسب بخار و گشتاور 715 نیوتن متر میشود.از این مدل فقط 5 دستگاه موجود بود که خودرویی که در نمایشگاه قرار داشت از قبل فروخته شده بود.از 4 خودروی باقی مانده سه دستگاه به دبی , ژاپن و قطر رفت و تحویل صاحبانشان گردید و یک عدد از این مدل نیز در خانه ی فاب دیزاین در سوییس ماند.همچنین FAB Design به این خودرو لقب " Terso " داده است.

ترجمه و گردآوری: FPS
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

آزرا جای خالی بین سدان متوسط سوناتا و لوکس‌ترین مدل این شرکت یعنی جنسیس را پر می‌کند. کارخانه هیوندای نسل جدید این مدل را با عنوان گرندیور وارد ایران کرده، گرندیور با دو نوع موتور ۳لیتری و ۲.۴ لیتری به بازار عرضه شد که مدل سه لیتری آن که هم اکنون وارد ایران شده است، قادر به تولید ۲۵۰اسب بخار قدرت میباشد و مدل ضعیف تر آن ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید میکند.


 

گرندیور از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر میاد که از سال ۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتوان اصالت کره ای بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و ... حفظ کنه، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای هیوندای ماهیچه ای تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد، به طوری که در زمان حضور سوناتا ۲۰۱۱، شاهد این بودیم که سوناتا از تمامی خودروهای موجود در آن زمان کاملا متمایز بود و بیشتر از هر خودروی دیگری، بیننده رو سمت خودش جذب مینمود، پیرو سیاست تازه شروع شده هیوندای، سری جدید آزرا هم همانگونه که ذکر شد، دارای خطوط تیز و شکسته بوده و این خطوط حتی روی چراغ ها هم اثر بخش بوده اند، اما این تغییر کمی بیش از حد از طرح سوناتا تقلید شده بود که شاید در نگاه اول احساس کنید که با یک سوناتا ۲۰۱۱ رو به رو هستید! اما با نگاهی دقیق تر خواهید یافت،گرندیور، ماهیچه ای تر شده و همچنین فاصله دو محور از هم بیشتر گردیده و این باعث شده تا ظاهر گرندیور، یک ظاهر نازک نارنجی مثل سوناتا تکراری نباشد.

پیشرانه استفاده شده روی مدل های وارداتی شرکت آسان موتور، همانگونه که گفته شد، ۳لیتری با توان تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت میباشد که از تکنولوژی ساخت بالایی برخوردار است و با بهره گیری از گیرباکس پیشرفته ۶سرعته، از این رو احتمال میرود که مصرف سوخت پایینی داشته باشه!

در نمای ظاهری خودرو، به چراغ کوچک LED که به صورت نواری در نمای خودرو به چشم میخورد، و رینگ 18 اینچی و سایر موارد میتوان اشاره کرد که رینگ ۱۷ اینچی هم برای این مدل قابل سفارش میباشد.
در بخش امکانات رفاهی گرندیور باید به، ماساژور صندلی راننده، گرمکن فرمان و صندلی برای همه ی چهارسرنشین، پرده های آفتابگیر جانبی سرنشینان عقب ، دریچه های کولر جداگانه برای سرنشینان عقب، با قاب فیبر کربن، سقف پانوراما و در بخش امکانات ایمنی میتوان به اضافه شدن ایربگ محافظ زانوی راننده که جمعا گرندیور دارای ۱۳ایربگ میباشد و همچنین کروز کنترل هوشمند به طوری که در هنگام نزدیک شدن به خودروی جلویی به از برخورد شما با اتومبیل دیگر جلوگیری میکند و ... اشاره کرد.

قیمت گرندیور در تاریخ ۸آذر ۷۸میلیون تومان از سمت نمایندگی هیوندای اعلام شده است

با تشکر از شرکت آسان موتور کرمان-نمایندگی دلیلی که امکان گرفتن این گزارش رو فراهم کردن و با تشکر از آقای نیما رفعت نامی که با توضیحاتشون نونستیم این متن رو برای شما آماده کنیم و در پایان تشکر میکنم از دوست خوبم سورج رکن آبادی که زحمت عکس گرفتن از گرندیور رو کشید.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, توسط P.B

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد