تندِ تند!!!
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 111
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ساخت کد موزیک


گالاردو یکی از مدل های شرکت اتومبیل سازی لامبورگینی است که از سال 2003 با مدل های متنوع راهی بازار شده استو بیش از 12.000 مدل از آن ساخته شده است.اما جانشین گلاردو با نام احتمالی کابررا ( Cabrera ) سال آینده معرفی خواهد شد. در یک مصاحبه که مجله ی Car and Driver با استفان وینکلمن ( Stephan Winkelmann ) انجام داده است مدیر عامل لامبورگینی گفته: کابررا دارای ویژگی های گالاردو به ویژه ویژگی های ظاهری خواهد بود.ما همیشه میگوییم طراحی یک تحول نیست بلکه یک انقلاب است.


کابررا یک مرحله ی جدیدی از لامبورگینی است و این خودروی چهار چرخ متحرک دارای یک موتور ارتقا یافته از موتور V10 گالاردو خواهد بود.این موتور 600 اسب بخار قدرت ایجاد خواهد کرد و با یک جعبه دنده ی دو کلاچه ی اتوماتیک جفت خواهد شد.جانشین گالاردو با جعبه دنده ی دستی ارائه نخواهد شد.
وینکلمن همچنین افزود: در تولید گالاردو استفاده ی وسیعی از فیبر کربن به کار نخواهد رفت.بدون استفاده از این ماده ی سبک وزن جانشین گالاردو قیمت چندان زیادی نخواهد داشت اما باز هم سبکتر از گالاردو خواهد بود.
علائه بر این نسل بعدی لامبورگینی توسط گروه اسپرت سازی فولکس واگن ساخته خواهد شد که این پلت فرم در ساخت نسل آینده ی آئودی R8 و اتومبیل های اسپرت پورشه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.گالاردو و R8 فعلی در نقاط زیادی با هم مشترک هستند از جمله شاسی , جعبه دنده و موتور V10.این در حالی است که قطعات نسل آینده ی این دو خودرو 15 الی 20 درصد بیشتر از اتومبیل های فعلی مشترک خواهند بود.
خیلی جالب خواهد بود که ببینیم این خودرو چگونه خواهد بود.اما فقط زمان این را مشخص میکند.پس باید منتظر ماند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

لکسس باز هم در چهارمین سال پیاپی توانست جایزه بهترین خدمات به مشتریان را از نگاه مشتریان از آن خود کند. این پانزدهمین جایزه ایست که لکسس از J.D. Power دریافت می کند.

رضایت مشتریان از محصولات لکسس و خدمات پس از فروش آن سالهاست که تبدیل به یک الگوی دست نیافتنی برای سایر شرکتها شده است. نتایج این تحقیق از نظرسنجی از حدود 84 هزار مشتری و خریدار خودرو صورت گرفته است. در نهایت لکسس با امتیاز 861 از 1000 امتیاز بالاترین مقام را در بین خودروهای لوکس و سایر انواع تولید انبوه از آن خود نمود.
مقام دوم به کادیلاک تعلق گرفت و جاگوار در مکان سوم، آکورا چهارم و پورشه در جای پنجم ایستادند.


جالب اینکه آئودی در بین خودروهای لوکس امتیازی زیر متوسط بدست آورد همانگونه که مرسدس بنز، اینفینیتی، لینکلن، بی ام و، ولوو و لندروور چنین امتیاز ضعیفی را از آن خود کردند!
همچنین این آمار نشان می دهد که مراجعات برای سرویس نسبت به مراجعات برای تعمیر حدود 72 درصد می باشد که در سال گذشته 63 بوده است و این نشان از افزایش کیفیت خودروها دارد. فکر می کنید مقام آخر این جدول اگر در رده بندی کیفی خودروهای داخلی که توسط استاندارد ایران اعلام می شود، شرکت کند، چه مقامی را بدست می آورد؟ خوب یا خیلی خوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

بعضی از دوستان وقتی از آیرودینامیک یک اتومبیل صحبت می کنند ، در درجه ی اول به ظاهر اتومبیل نگاه می کنند و از روی ظاهر نظر می دهند که کدام اتومبیل آیرودینامیک بهتری دارد .

drag coefficient = همان ضریب دینامیک هر اتومبیل هست .
همونطور که از اسمش پیداست "ضریب آیرودینامیک = مقاومت اجسام در مقابل فشار هوا "پس
این عدد هر چه به سمت صفر میل کنه یعنی متحرک مقاومت کمتری از خودش نشون میده و بهتره.
پس Cd هرچه کمتر باشه بهتره .

و از فرمول زیر محاسبه میشه:

Fd= 0.5 * p * v2 *Cd * A

که F به معنای نیروی درگ
p همان چگالی سیال ( که در اینجا هواست )
V سرعت وسیله نقلیه در سیال با چگالی p
A یک مقدار فیزیکی و سایز قسمتی از سطح بادگیر است که هندسی یا غیر هندسی است.
Cd همان ضریب آیرودینامیک است که با Cd Cx یا Cw نمایش داده میشه .
اینجا هم کامل در مورد معادله درگ توضیح داده :
that it is moving through. The equation is attributed to Lord Rayleigh, who originally used in place of (L being some linear dimension). The force on a moving object due to a fluid is:


البته به دلایلی این معادله در حالت عمومی بر حسب نیرو نوشته میشه . اما به راحتی میشه اون رو بر حسب cd نوشت. که همون استا دید دیگه.
که میشه این رابطه :


و اما در آخر هم ضریب آیرودینامیک این ماشین ها رو اعلام می کنم :
تست آیرودینامیک در تونل باد >> GTR 2008

 



نیسان GTR 2011 و 2012 با 0.26Cd
نیسان GTR 2008 با 0.27Cd
و
اونتادور با 0.33Cd
و
فراری 458 با 0.33Cd

این اعداد نشان میدهند که ظاهر اتومبیل هیچ ربطی به بهتر بودن آیرودینامیک نداره .

برای بدست آوردن ضریب آیرودینامیک هر اتومبیل فقط کافیست در گوگل جلوی اسم اتومبیل drag coefficient اضافه کنید و ضریب آیرودینامیک هر کدام را بدست آورید .
این هم چند تا لینک شاید بدرد تون بخوره :

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_equation
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28physics%29_derivations#Derivation
http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0184.shtml

 

گردآوری: GTR-First


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B

شرکت تیونینگ FAB Design از برنامه ی خود برای مکلارن MP4-12C در هشتاد و چهارمین نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.این برنامه شامل یک کیت بدنه ی عریض , رینگ های سه تکه ی 20 اینچی ساخت FAB Design , سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضد زنگ با سر اگزوزی های سه تکه و افزایش قدرت تا 680 اسب بخار و گشتاور 715 نیوتن متر میشود.از این مدل فقط 5 دستگاه موجود بود که خودرویی که در نمایشگاه قرار داشت از قبل فروخته شده بود.از 4 خودروی باقی مانده سه دستگاه به دبی , ژاپن و قطر رفت و تحویل صاحبانشان گردید و یک عدد از این مدل نیز در خانه ی فاب دیزاین در سوییس ماند.همچنین FAB Design به این خودرو لقب " Terso " داده است.

ترجمه و گردآوری: FPS
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط P.B